ページ

2013年4月7日日曜日

Sake less party

Last night, I made two other sake less dishes; sake less cheese fondu and salada with sake less dressing. Both of them tasted with their lighter tastes compared with ordinal ones.
昨晩もう2つ、酒粕の料理を作りました。
酒粕チーズフォンデュと酒粕のドレッシングです。
どちらも普通のものよりもあっさり、でもほんと美味しいです♡



Heated sake less mixed with oil and salt will taste like cheese.
酒粕に油と塩を混ぜて熱を加えると、チーズのような味になります。

Sake less cheese fondu was made with the sake less cheese, water and soy milk.
酒粕のチーズフォンデュは酒粕チーズに水と豆乳を加えて作りました。

Served with the leftover of sake less curry, we enjoyed sake less party!
カレーの残り物と一緒に食べて、酒粕パーティをしました♪

One impressing aspect of sake less curry, is that the pan used for curry was easy to wash. Though sake less curry gives you a feeling of fullness, it is not oily as the usual Japanese curry. It was highly thought-provoking. Imaging the same thing happens inside the body, I thought I need to choose what to eat.

酒粕カレーの一番印象的だったのは、カレーに使ったお鍋を洗うのが簡単だったこと。カレー自体はとっても万区間がありますが、一般的なカレーに比べて油っぽくありませんでした。
自分の体の中でも同じことをが起こっていると思うと、考えさえられました。食べるものは自分で選んでいかなければいけませんね。

0 件のコメント:

コメントを投稿