ページ

2013年8月4日日曜日

Japanese Incense お香 

When I went tea ceremony the other day, the scent of incense  was wafting the air. When I was greated by the scent, I suddenly felt the atmosphere of Japanese culture. Burning incense stick is a traditional way to greet guests.

Then, I bought the a set of burning incense and tried it at home. There are 10 kinds of incense, such as grapefruits, kiwi, apple orange, and tea rose, etc. however, it is quite hard to tell which perfume is unless you see the label. It seems Japanese incense sticks have basic smell and include slight perfume of each kind. Incense appreciation is very relaxing and suitable to enjoying it at Sunday night.





先日お茶会に行った時に、お香の香りが漂っていました。お香を香りを感じた時、空間が”和”に変化したのを感じました。昔はお香を焚いて客人を迎えていたのですね。


そこで、お香のセットを買って、早速家で試してみました。グレープフルーツや、キウイ、アップルオレンジにティーローズなど、10種類のお香がありましたが、表示を見ない限り、どれがどの香りかわかりませんでした(笑)日本のお香は、ベースの香りが強く、それぞれの香りはささやかにしか匂いがしないのですね。


お香を焚くと気分もリラックスできました。日曜日の夜にぴったりですね♪

0 件のコメント:

コメントを投稿