ページ

2013年8月7日水曜日

Roasted Zucchini - yummy!  とっても美味しいローストズッキーニ!


After cutting zucchini to the half, I roasted it on a frying pan, then added a bit of water to steam and roast for a while.
Then I put some sweet miso sauce and basil on the roasted zucchini. Then juicy zucchini dish was done! 

I like this kind of vegetable dish, which I can feel the fineness of vegetables, though it will not be the main dish. 

This organic zucchini was made with highly naturally way.
Since after I started to eat regularly the organic vegetables, I came to be good at finding small happiness in my daily life. 
Enjoying the juicy zucchini, I wonded if this kind of small happinesses accumulate, it will be one of the most important happiness in my life.  
                      

ズッキーニを縦に半分に切り、フライパンでジュっと焼き目をつけて、最後に水を加えて蒸し焼き。
焼いたズッキーニの上に甘酒と味噌とにんにくのソースをかけて、最後に大葉を乗せて完成!
とってもみずみずしい夏の料理が出来上がりました。

こういう、メインにはならないけど、野菜の上品さが漂うような料理がとっても好き。
なくてもいいかなと思いつつも、やっぱり食べたいと思って作ってしまいます。

このズッキーニも自然栽培のものでした。
野菜の美味しさが詰まっていて、一口食べて「美味しい!」と感じたズッキーニでした。

自然栽培の野菜を食べ始めてから、こういう小さな幸せが生活の中にたくさん散りばめられてきました。小さな幸せも、積み重なれば自分の人生の楽しみの一つになるのだなと思いつつ、今日も「美味しい〜〜!!!」と感動した食卓でした。



0 件のコメント:

コメントを投稿